måndag 22 februari 2016

We did it.

Hemma!

Resan gick bra, när jag steg ur planet igår i Stockholm och drog den friska luften i lungorna slog det mig igen att hur annorlunda allt har varit. Kan nog inte sluta föundras över det.
Senare landade vi i det kalla och regninga Finland, och oj vad det var tyst och lite folk!
Inget rus, ingen trängsel, kändes som att ingen pratade, och så var det ju grått.
Och när vi sedan steg in i bilen och skulle köra hem var det fortfarande tyst, och för första gången på en månad kunde jag helt slappna av i en bil.
Folk körde på sin egen sida av vägen, ingen körde på vägsträcken heller, hörde inte ett tut, inga hastiga inbromsningar, inga nära döden upplevelser, inga starka ljus, inga traffikstockningar för det fanns ju knappt några bilar heller,
Väl hemma hade de lagat välkomstskyltar god mat och fastlagsbullar åt mig♥

 Idag på morgonen for jag till affären för att köpa mjölk till gröten, även där gick jag och tänkte på hur annorlunda det är. Ingen springer efter mig för att ge korgen som jag glömde ta då jag gick in, ingen frågar mig och jag hittar vad jag söker efter, ingen följer efter mig och ingen packar mina matvaror i en påse vid kassan.

Goodbye Selfie med HoysBoyenn
Våra väskor
Jere och en av portvakterna som alltid stod och vaktade ingången till vårt höghus.
Chennai Airport
Var vakterna gick med vapen över axeln..

En massa Checkpoint skulle passeras vid Chennai
Då vi steg ur planet vid Dubai, +17C. Och vi tyckte det var lite kyligt då...
Dubai - Stockholm flyget.

Uppe över molnen med solen
VS.

Nedanför molen med den finska verkligheten.

Nu vill jag tacka alla som gjort denna resa till en oförglömlig upplevelse!


Stort tack till Yrkesakademin i Österbotten som gjorde detta över huvudtaget möjligt, som fixade allt från flygbiljetter till praktikplats.

Thanks to Dr. Methas Hospital and Indian Home Health Care in India for those unforgettable experiences that we had the chance to witness and see during our practice.

Tack till min familj och alla nära och kära som stöttat mig och hjälpt mig med förberedelser.

Tack till alla som läst och följt med mig på bloggen och gett mig motivation till att uppdatera!

Sist men inte minst, TACK till The Crew.
Pamela, Hanna och Jere.
Tack för Roligt sällskap, oförglömliga minnen, vänskapen, alla skratt ja tack för allt!♥









1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen hem och bra gjort!


Cecilia