fredag 29 januari 2016

Första praktikveckan ✅

Fredag på praktiken idag, det betydde storstädning. 
Vi hade endast 3 patienter idag på min avdelning så fanns inte så mycket att göra heller.
På storstädningen städade de precis allting, Mellan madrasser under madrasser, mellan skåp, på skåp, under skåp..
Mitt i dagen fick vi en föreläsning av en kirurg på OT, Operation alltså Jeres avdelning.
Han pratade som CSSD, Central sterile supply Department och hur det hela fungerar.

Resten av arbetsdagen spenderades mest med att titta på hur de andra arbetade och att prata med min lilla beundrare. Visade bilder åt honom och hans mamma av mina hundar och snön i finland.
Mammam var tvungen att förklara åt pojken vad snö är, han hade aldrig sett det bara hört talas om det. Stora ögon fick de också när jag visade dem att det var närmare
 -28C i Finland när jag åkte därifrån.
En intressant avdelning var det, på måndagen skall jag vara på Emergency!

Efter arbetet for vi med vår House Boy till Marina Beach med tuc tuc. 
En lite annorlunda strand än vad vi är vana med.

Nu tar vi helg! Cya ♥

En tavla utanför min avdelning där det står vem som arbetar och när.

Säkerhets koder
Påväg till Marina Beach.
Fälgar, motorer, och andra nödvändiga delar
Tuc Tuc & en man bakom galler
MarinaBeach

Hanna, Jere och Kaylash ( House boyen ) i en tuc tuc.
Små stånd utanför Marina Beach.


Vet inte om detta var något mindre tempel eller nåt. Men hit for de och lag sitt huve på stenen och mumlade nåt.

På detta stället var vi verkligen som sevärdheter. folk smygfotade oss, stirrade på oss, ville ha selfies med oss...


Hemlösa hundar finns överallt! och alla mår inte så riktigt bra..

Mera hemlösa hundar, och det är nog otroligt svårt att se på!

Boy Missing

Hihi, roliga frukter i trädet. Men vilken frukt det är det vet jag ej...

Fruktstånd vid gatan, såg otroligt smarriga ut.
Men tyvärr vågar vi inte äta mycket frukter eller  okokta grönsaker alls.

Här var det ett stort gäng killar som ville he selfies med oss... 

Här lagas det en bamby dryck.
Hon pressar bambun alla världens vägar i pressen som hon står bakom
på samma gång har hon en kanna under dit saften droppar.

Mysigt!

Marina Beach, stånd på båda sidorna hela vägen till havet.

Kommer närmare stranden och stånden blir glesare..
Mera stånd. 
Här var det ett gäng gentlemen som ville vi skulle fota dem.

Framme vid havet.

Ja det var inte lite människior där! Men det var få som simmade.





Sanden var full av skräp, så man vågade inte gå barfota!

Här luktade det inte så gott. Ett fisk stånd! mmm...

Ja ni, var poliserna var det vet vi ej.

En karusell hade de också, som tydligen fungerade!?

Skräp det finns nog överallt det
På andra sidan stånden såg det ut såhär, kameran mot vägen.

En typisk gata.
                                   
Bananer, Bananer, Bananer.
Kanske nån som håller på att flytta?
                         

Klart, Slut ♥





1 kommentar:

mam mäkelä sa...

ojdå vilken strand! hur många grader tippar du att vattnet är?
behöver jag bli orolig när ni omringas av alla dessa män??!